OFERTA

SENIOR SPORT
PROJEKT 60+SENIOR SPORT powstał z myślą o seniorach powyżej sześćdziesiątego roku życia,
aby zapewnić im długowieczność i lepszą jakość życia.

Proponujemy Panstwu codziennie 45min zajęć ruchowych, które realizowane są przez

profesjonalna kadrę trenerska w przyjaznej atmosferze, z wykorzystaniem innowacyjnych

metod i nowoczesnego sprzętu treningowego.

Założeniem programu jest przełamanie stereotypu o starości biernej, niedołężnej i samotnej

poprzez zdrowy, aktywny styl życia i kształtowanie odpowiednich nawyków.



1. ZDROWY KRĘGOSŁUP
Program ćwiczeń mający na celu zmniejszenie bólu kręgosłupa, wzmocnienie osłabionych mięśni oraz zwiększenie ruchomości i elastyczności kręgosłupa oraz stawów obwodowych.  Dzięki  ćwiczeniom wzmocnimy  mięśnie brzucha, pleców, pośladków oraz miednicy , które zapewnią silne wsparcie i prawidłowe ustawienie kręgosłupa.  Odpowiednio dobrane ćwiczenia  zminimalizują skutki przeciążeń narządu ruchu, uelastycznią mięśnie i zmniejszają ich napięcie. W czasie ćwiczeń nauczymy Was również jak prawidłowo oddychać.
 
2. KOORDYNACJA RUCHOWA
Program ćwiczeń mający na celu poprawę  sprawności motorycznej człowieka, która jest podstawą życia codziennego. Wzmocnimy mięśnie głębokie aby poprawić  zdolność do utrzymania pionowej postawy ciała lub zdolność utrzymania i przywrócenia pionowej pozycji ciała w czasie lub po wykonaniu czynności ruchowej,  różnorodność ćwiczeń oraz sposób ich wykonywania wpłynie na reakcję nerwowo - mięśniową co poprawi zdolność do szybkiej oceny pozycji i ruchu ciała w przestrzeni i czasie jak również zdolność do wykonywania dokładnych i ekonomicznych ruchów. Poprawa koordynacji ruchowej i sprawności umysłowej, program dla osób zagrożonych upadkami, które wymagają wsparcia kondycji psychoruchowej

3. OPTYMALIZACJA WAGI 
Program ćwiczeń wytrzymałościowych, które zwiększą wydolność organizmu i wpłyną na wagę ciała, ścieżka skierowana głównie do osób z tendencjami do nadwagi, borykających się z problemem otyłości oraz niewydolnością układu krążenia.
Program ten zwiększy wytrzymałość mięśni i tolerancję wysiłków podejmowanych w życiu codziennym. Ponadto wywołuje on pozytywne skutki metaboliczne: obniża poziom cholesterolu LDL, zwiększa poziom cholesterolu HDL, zwiększa wrażliwość komórek na insulinę, co pozytywnie wpływa na cukrzycę oraz zwiększa gęstość kości, co przeciwdziała rozwojowi osteoporozy.
Ćwiczenia wytrzymałościowe są to ćwiczenia dynamiczne obejmujące duże grupy mięśniowe, w trakcie których dominują przemiany tlenowe. Program ćwiczeń odpowiednio dobrany do grupy trenującej. Do ćwiczeń wytrzymałościowych należy również: spacer, bieganie, pływanie, jazda na rowerze, chodzenie po schodach, bieganie na nartach.



Wyróżnia nas indywidualne podejście i profesjonalizm.

Dbamy nie tylko o kondycje fizyczna seniorów, ale także ich dobre samopoczucie.

Otaczając seniorów szczególna troska budujemy ich poczucie bezpieczeństwa i pozytywne

relacje, które pozwalają przełamać lek i obawy związane z aktywnością fizyczna.



Korzyści płynące z uczestnictwa w oferowanych zajęciach w ramach programu

60 + SENIOR SPORT:
  • nabycie przez uczestników kompetencji oraz nawyku regularnego ćwiczenia
  • dostęp do manuali z instruktażem do samodzielnych ćwiczeń
  • nieograniczony dostęp do aplikacji Plan50+ wspomagającej planowanie własnej aktywności
  • poprawa fizycznego i psychicznego stanu zdrowia
  • profilaktyka cukrzycy i otyłości
  • profilaktyka miażdżycy
  • profilaktyka osteoporozy i choroby zwyrodnieniowej stawów
  • profilaktyka choroby Alzhaimera
  • poprawa ogólnego samopoczucia
  • lepsza koordynacja ruchowa i sprawność mózgu
  • wzrost pewności siebie
  • obniżenie poziomu stresu, leku, depresji
  • poprawa jakości życia przez zachowanie niezależności i samodzielności
  • aktywne uczestnictwo w życiu społecznym